Majlis Multaqa Agamawan Trg!!!..Jgn kerana habuan dunia yang sedikit dan sementara, menyebabkan KemurkaanAllah...

>> Saturday, March 01, 2008

KUALA TERENGGANU 1 Mac - Menurut Perdana Menteri, Terengganu merupakan negeri yang berjaya menonjolkan Islam sebagai asas kepada kemajuan dan pembangunannya yang boleh dicontohi oleh negeri-negeri lain.
Sebagai contoh, jelasnya, Terengganu telah memperkenalkan usaha melahirkan generasi ulul albab yang memberi pendedahan kepada murid-murid di peringkat prasekolah menghafaz al-Quran dan seterusnya digilap hingga ke peringkat menengah.Dalam hal ini, beliau meminta tokoh-tokoh agama supaya memberi kerjasama kerana pengaruh mereka di kalangan masyarakat Melayu amat besar.
Menurutnya, kerajaan mahu membawa perubahan tersebut untuk kejayaan masyarakat Melayu agar agama Islam tidak lagi dipandang serong dan hina.Beliau berkata demikian ketika berucap di hadapan 500 tokoh agama pada majlis Multaqa Agamawan Negeri Terengganu 2008 di Wisma Darul Iman di sini hari ini.

--------------------------------------------

- Tidak cukup dengan syaikh Al-azhar dan ulama'-ulama timur tengoh yang datang baru ini diperalatkan, orang-orang agama kat terengganu pulak jadi mangsa... biasalah manusia yang hanya bertopengkan Islam, manusia yang munafik.Waiyyazubillah...
-Terkejut jugak bila tengok dalam gambar ni, bukan apa, ramai jugak nampak tu..pastu berkopiah putih pulak tu...pastu yang paling syadishnya...ramai jugak yang kenal kat gambar tu..kawan-kawan seperjuangan....Mari jugak terfikir...why???? kalau tidak datang x boleh ker??? nak buat cam manakan..mungkin terpaksakan...takpalah..
tapi !!!!!kadang-kadang rasa tak boleh jugakkan..entah susah jugak tu ...kalau kena atas kepala sendiri...
TAPI ..yang penting ingatan untuk diri sendiri dan kawan kawan... JANGAN KERANA HABUAN DUNIA YANG SEDIKIT DAN SEMENTARA ITU, MENYEBABKAN KITA DIMASUKKAN KE DALAM NERAKA ALLAH SWT..NAUZUBILLAHI MINZAALIK... Fikir-fikirkan!!!!

0 comments:

Web Counters
Old Navy Promotion Code