Liqo' Siswazah Mesir 2008

>> Sunday, December 07, 2008

06 Disember 2008 bersamaan 8 Zulhijjah 1429- Alhamdulillah sempat juga menghadiri seketika dan timbul tengelam Liqo' Siswazah Mesir yang di adakan di Maahad Tahfiz Tok Jiring semalam, walaupun tidak sempat mengikuti liqo' keseluruhan hingga keakhirnya dan juga tidak dapat menolong sahabat bagi menyiapkan makanan ahli peserta. Mintak maaf banyak banyak ya, tak disangka berkebetulan 'tok' tidak begitu sihat dan terpaksa dihantar ke klinik di samping temujanji dengan muslimat bagi menyiapkan bancian kaji selidik dari universiti menyebabkan komitmen kepada majlis hanya separuh jalan dan timbul tengelam jer. Namun, sempat juga sampai ke sesi pemilihan ahli jawatankuasa baru ILMAM cawangan Terengganu bagi sesi 2009/2010. Mabruk buat sahabat jawatankuasa baru. Mudah-mudahan ahli jawatankuasa baru ini dapat memantapkan lagi perjalanan ILMAM agar objektif yang digarapkan dapat diilmamkan dengan jayanya.
Sebahagian AJK ASMAT 08

Memandangkan telah bertambahnya siswazah/ graduan yang telah menamatkan pengajian dibumi kinanah yang sekarang ini sedang menjalankan kehidupan masing-masing yang bertebaran diseluruh negeri, maka diadakan suatu oraganisasi khusus yang mantap dan berpusat bagi meghimpunkan serta mengerakkan seluruh graduan lepasan Al-Azhar dan Mesir bagi melaksanakan gerak kerja Islam dengan lebih tersusun, Maka ditubuhkan ILMAM( Ikatan Lepasan Mahasiswa Mesir ) yang berpusat di Tingkat 03, Bangunan Akademi ar-Rashidin, Kuantan Pahang. Dan disusuli cawangan ILMAM di negeri-negeri.

YDP ASMAT 08

Bagi Alumni lepasan mahasiswa Terengganu Mesir, sebenarnyanya telah lama ditubuhkan dengan berbagai-bagai nama dan sudah bergerak dengan sekadar termampu dengan nama yang terakhir ASMAT sehinggalah disatukan dengan satu nama mengikut pusat dalam majlis semalam serta dipilih secara rasmi ahlijawatankuasa bagi mengerakkan ILMAM cawangan Terengganu. Liqo' yang diadakan jam 10pagi hingga ke 5 petang semalam dirasmikan oleh Tuan Guru Dato' Harun Taib dan ditutup oleh Dato Abu Bakar Chik. Disamping perlantikan ahlijawatankuasa baru, sedikit perbentangan, muhasabhah bagi perjalanan gerak kerja ASMAT yang lalu disamping soal jawab serta cadangan bagi memantapkan ILMAM cawangan Terengganu bagi masa hadapan.

Sebahagian ahli Muslimin

Mudah-mudahan didoakan agar ILMAM cawangan Terengganu berjalan dengan baik dan jayanya mengikut objektif yang digarapkan bagi menjadikan Islam dimertabatkan di Terengganu, Malaysia dan dunia amnya.

Sebahagian ahli Muslimat

0 comments:

Web Counters
Old Navy Promotion Code